Zoho CRM: Identyfikacja użytkowników i przypisywanie ról

Przypisywanie dostępów w CRM.
Ustawianie profili i ról.

W ustawieniu ról i profili w Twojej organizacji pomoże Ci odpowiedni schemat. W ten sposób zaplanujesz, którzy Użytkownicy potrzebują dostępu do konta CRM. Rola użytkownika określa, jakie dane może on zobaczyć. Każdemu użytkownikowi przypisana jest jedna rola. Np. przedstawiciel handlowy nie posiada wglądu do danych kierownika sprzedaży. Profile z kolei określają kto ma dostęp do jakich funkcji w Twoim CRM.

Identyfikacja użytkowników

Zrób listę wszystkich użytkowników, którzy potrzebują dostępu do Twojego konta CRM. Jeśli jesteś jedynym użytkownikiem w swojej organizacji, zostaniesz super administratorem. To osoba, która posiada profil administratora i może dodatkowo usuwać użytkowników z konta CRM, a także  odbierać wszystkie komunikacje dotyczące fakturowania i innych transakcji finansowych od Zoho.

Tworzenie ról

Obok w tabeli znajduje się hierarchia ról, która odzwierciedla hierarchię organizacyjną na przykładzie firmy Zylker, Inc. Zgodnie z tym stażyści nie będą mieli dostępu do danych kierownika sprzedaży, podobnie kierownictwo nie będzie miało dostępu do danych w plikach menedżera lub potencjalnego klienta. Możesz tworzyć role, wybierając kolejno następujące kroki: Ustawienia> Kontrola bezpieczeństwa>Role.                                                     

Tworzenie profili

W CRM dostępne są dwa domyślne profile: 

  • Profil administracyjny -ma dostęp do każdej funkcji i modułu na koncie CRM.
  •  Profil standardowy ma kilka podstawowych uprawnień, takich jak przeglądanie, tworzenie, edytowanie i usuwanie rekordów w modułach.
Profile domyślne są głównymi szablonami i nie można ich edytować. Możesz sklonować te profile, aby utworzyć nowe i dostosować  do swoich wymagań.  W tym celu  skorzystaj z następującej ścieżki Ustawienia> Kontrola bezpieczeństwa> Profile

Przykładowa lista użytkowników ich ról i profili:

rola 

właściciel/ założyciel

profil

Super Admin

zakres działań w CRM

-Pełny dostęp do CRM z uprawnieniami administratora

 - Dodawanie, zapraszanie i usuwanie Użytkowników CRM 

- Dostosowanie platformy do branży biznesowej

- Ustawianie uprawnień profilu dla innych użytkowników

wymagane funkcje w CRM

Domyślny dostęp do wszystkich funkcji.

manager sprzedaży 

administrator sprzedaży

- Analiza wskaźników sprzedaży i pilnowanie transakcji, które są zamykane w ciągu miesiąca

 - Generowanie raportów sprzedaży i prognoz

- Eksport danych z CRM 

- Wgląd do zamówień, sprzedaży, generowanie zamówień, faktur

 - Przypisywanie klientów do kierowników sprzedaży 

- Przenoszenie własności rekordu i zarządzanie innymi uprawnienia na poziomie rekordu 

- Obsługa zażaleń konsumenckich

-Zezwolenie na przeglądanie i zarządzanie dostępem do pulpitów nawigacyjnych

 - Pozwolenie na wgląd, zarządzanie i uprawnienia dostępów do raportów

 - Zezwolenie na eksport danych

 - Pełny dostęp do modułów: sprzedaży zamówień i transakcji

 - Pozwolenie na tworzenie zasady przydziału

manager produktu
administrator

-Dostosowanie platformy CRM dla biznesu 

- Tworzenie przepływów pracy i procesów zatwierdzania 

- Zarządzanie użytkownikami 

- Udostępnianie danych innym użytkownikom

 - Importowanie danych do CRM

-Zarządzanie generowaniem potencjalnych klientów za pomocą formularzy internetowych, zatwierdzanie rabatów lub wyższych ofert cenowych

 - Ocena potrzeby integracji z firmą zewnętrzną innymi aplikacjami i produktami Zoho .

Dostęp do wszystkich funkcji modułów.

dyrektor ds. sprzedaży 

Standard + Administrator

- Konfiguracja poczty e-mail, ustawieniami czatu zespołowego i zarządzanie szablonami. 

- Dodawanie potencjalnych klientów, kontaktów, rachunków i transakcji

 - Zarządzaj organizacją  mediów społecznościowych 

- Zarządzaj dokumentami w CRM 

- Pełny dostęp do wszystkich rekordów.

- Pozwolenie na ustawienia integracji z e-mailem i wysyłanie poczty

 - Pozwolenie na wgląd, tworzenie i edytowanie rekordów w modułach, ale brak uprawnień do ich usuwania 

 - Zezwolenie na zarządzania mediami społecznościowymi

 - Zarządzaj uprawnieniami  folderów.

Jesteś gotowy, aby rozwijać biznes z Zoho CRM?

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0