Przypisywanie dostępów w CRM.
Ustawianie profili i ról.
W ustawieniu ról i profili w Twojej organizacji pomoże Ci odpowiedni schemat. W ten sposób zaplanujesz, którzy Użytkownicy potrzebują dostępu do konta CRM. Rola użytkownika określa, jakie dane może on zobaczyć. Każdemu użytkownikowi przypisana jest jedna rola. Np. przedstawiciel handlowy nie posiada wglądu do danych kierownika sprzedaży. Profile z kolei określają kto ma dostęp do jakich funkcji w Twoim CRM.
Identyfikacja użytkowników
Tworzenie ról
Obok w tabeli znajduje się hierarchia ról, która odzwierciedla hierarchię organizacyjną na przykładzie firmy Zylker, Inc. Zgodnie z tym stażyści nie będą mieli dostępu do danych kierownika sprzedaży, podobnie kierownictwo nie będzie miało dostępu do danych w plikach menedżera lub potencjalnego klienta. Możesz tworzyć role, wybierając kolejno następujące kroki: Ustawienia> Kontrola bezpieczeństwa>Role.
Tworzenie profili
- Profil administracyjny -ma dostęp do każdej funkcji i modułu na koncie CRM.
- Profil standardowy ma kilka podstawowych uprawnień, takich jak przeglądanie, tworzenie, edytowanie i usuwanie rekordów w modułach.
Przykładowa lista użytkowników ich ról i profili:
rola
właściciel/ założyciel
profil
Super Admin
zakres działań w CRM
-Pełny dostęp do CRM z uprawnieniami administratora
- Dodawanie, zapraszanie i usuwanie Użytkowników CRM
- Dostosowanie platformy do branży biznesowej
- Ustawianie uprawnień profilu dla innych użytkowników
wymagane funkcje w CRM
Domyślny dostęp do wszystkich funkcji.
manager sprzedaży
- Analiza wskaźników sprzedaży i pilnowanie transakcji, które są zamykane w ciągu miesiąca
- Generowanie raportów sprzedaży i prognoz
- Eksport danych z CRM
- Wgląd do zamówień, sprzedaży, generowanie zamówień, faktur
- Przypisywanie klientów do kierowników sprzedaży
- Przenoszenie własności rekordu i zarządzanie innymi uprawnienia na poziomie rekordu
- Obsługa zażaleń konsumenckich
-Zezwolenie na przeglądanie i zarządzanie dostępem do pulpitów nawigacyjnych
- Pozwolenie na wgląd, zarządzanie i uprawnienia dostępów do raportów
- Zezwolenie na eksport danych
- Pełny dostęp do modułów: sprzedaży zamówień i transakcji
- Pozwolenie na tworzenie zasady przydziału
-Dostosowanie platformy CRM dla biznesu
- Tworzenie przepływów pracy i procesów zatwierdzania
- Zarządzanie użytkownikami
- Udostępnianie danych innym użytkownikom
- Importowanie danych do CRM
-Zarządzanie generowaniem potencjalnych klientów za pomocą formularzy internetowych, zatwierdzanie rabatów lub wyższych ofert cenowych
- Ocena potrzeby integracji z firmą zewnętrzną innymi aplikacjami i produktami Zoho .
Dostęp do wszystkich funkcji modułów.
dyrektor ds. sprzedaży
- Konfiguracja poczty e-mail, ustawieniami czatu zespołowego i zarządzanie szablonami.
- Dodawanie potencjalnych klientów, kontaktów, rachunków i transakcji
- Zarządzaj organizacją mediów społecznościowych
- Zarządzaj dokumentami w CRM
- Pełny dostęp do wszystkich rekordów.
- Pozwolenie na ustawienia integracji z e-mailem i wysyłanie poczty
- Pozwolenie na wgląd, tworzenie i edytowanie rekordów w modułach, ale brak uprawnień do ich usuwania
- Zezwolenie na zarządzania mediami społecznościowymi
- Zarządzaj uprawnieniami folderów.